Lehtovaaran Ratsutila
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

• Eka kertaa Ripalla • ft: @Cassandra {10.02.20}

Siirry alas

                   • Eka kertaa Ripalla • ft: @Cassandra {10.02.20} Empty • Eka kertaa Ripalla • ft: @Cassandra {10.02.20}

Viesti kirjoittaja Odina Järvila Ti Helmi 11, 2020 7:12 pm

Eilen oli älöttävä sää, omaa kyytiä en saanu joten päätin kysyä Lehtiksen wappi ryhmässä kyytiä, mut otti loppujen lopuksi kyytin ihana teini tyttö Cassandra! Huomasin että hän odotti talon edessä joten juoksin nopeasti autoon luokse. Avan oven ja kysyn “Moikka, sinä varmaa olet Cassandra?” Kysyin hymyileen. “Juu olen! Hyppä vaa sisään!” Tyttö hymyilee Odinalle. Siinä aikaa kun laittan vyöni kiinni oli jo tyttö ajamassa, kyselen hieman Cassandralta miten hänen päivänsä on menny ja kuinka kauan hän on Cassu nimistä hevosta hoitanu, selvisi että hänellä on myös oma upea hevonen! Hymyilin kun nainen vastasi.
Oltiin jo puolella tiellä. Sade koveni ja koveni. “Huh, ihana sää.” Sano Cassandra tylsintynesti. “No jepp!” Vastaan. Cassandra kysyi multa kysymykseen “Onko Odina suomalainen nimi?” Vastaan hänelle varovaisella hymyllä “No se on vähän “viroisa” nimi, mutta samalla on hieman Espanjaan nimeä sekaisin.” Hymyilen. Cassandra virnistää, “Ihana nimi!”. “Kiitos, sullakin on tosi ihana nimi.” Virnistän. Cassandra sanoo “Tässä me ollaan!” Nyökähdän ja avan vyöni. “Kiitos superisti kyydistä! Mukava oli tutustua suhun!” Vastaan naurahtaen. “Voisitko näytää mulle missä Ripan niminen ruuna sijaitsee?” Kysyn häneltä. “Tottahan toki! Ripa onkin jo sisällä näin huonolla säällä.” Cassandra sanoo. “Voisin sulle hieman talliakin esitellä!” Tyttö virnisti kasvot iloisena. “Kiitos.” Vastaan. Kävelän talliin sisään ja näen karsinassa olevan hienon suomenpien hevosen, Ripan. Avan karsinan oveen ja siltitän ruuna nopsaa ennen kun mulle näytetään tallia. Samalla törmätiin tallin omistajaan, Ririin! “Heippa! Sinäkö olet Odina?” Riri kysyy hymyilen. “Juu olen!” Nyökään hiljaa. “Cassandra voisi mennä jos on kiireitä. Voin itse näyttä tyttölle ympäri tallia!” Riri hymyillee Cassandralle. “Selvä! Pitäkä hauskaa!” Tyttö hymyillee. Molemmat nyökäisimme ja kävelimme satulahuoneesen päin. “Tämä on tosiaam satulahuone! Tässä pidämme kaikkien hevosten satulat ja muut varusteet!” Nainen sanoo. Mennän edenpäin ja loppuksi koko talli oli esitelty. Hän ohjasi ja autoi minua Ripan kanssa tän ekan kerran (Kavioissa ja suitsissa.) Riri kysyy Odinalta, “Pärjätkö itse?”. “Kyllä mä pärjän! Kutsun apua jos en ymmärä.” Vastaan naiselle iloisena “Selvä, käyn välillä kurkamassa mitä teette.” Nainen vastaa .
Otin harjakassin karsinan oven etteen ja aloin harjamaan ruunaa. Ekaksi harjasin kaviot kavio harjalla että ei olisi niin mutaiset. Huuhtelin jalat viellä, otin karsinan oven edestä pyyhkeen ja kuivasin Ripan jalat. “Hieno poika!” Hymyilin ruunalle ja taputin kaulalle. Riri tuli checkaa onko kaikki hyvin. Nyökkäsin ja silitin ruunan sametista turpaa. Kysyin naiselta “Onko maneesi tyhjänä ja pääsekö sinne talutelemaan?”. “Ööh. Onhan siellä yksi ratsukko tai kaksi mutta voitte käyttä puoli kenttä!” Riri vastasi. Nyökkäsin ja aloin uudestaan harjamaan. Sain kaviot otetua itse mikä oli mukavaa! Laittan Ripalle sen viltin selkään kun maneesille on hieman pidempi matka. Aloin laitta suisiin deltan kun juoksutelen, kokeilen juoksutella ruunaa rauhassa. Mutta talutan enimäkseen. Avasin tallin ovet ja laitoin hupun päähän kun satoi ihan kaatamalla. “Ahh! Vihaan miten ulkona on niin märkä, mutta se on osaa elämää.” Naurahdin ja avasin varovasti maneesin ovet ja tervehdin valmentajaa sekä ratsukoitta. Otin enimäksen perutamis ja voltti tehtäviä. Menin itse keskelle ja annoin ruunan pyöriä mun ympäri hiljaa. “Hienoa!” Hymyilen. Oltiin maneesissa noin 20minaa tutustumassa ja leikkimässä. Laitoin tötsät paikoileen ja kävelin maneesista talliin kohti. Ripa hirnahdi kun Jinxy ja Cassandra oli just menossa maastoon. Hymyilin heille ja silitin Ripaa kuka hirnuili Jinxylle. Tuli jopa nauretukin! Oltiin tallissa ja vein heppan omaan karsinaan. Otin ekana suitset pois ja sitten loimen. Menin pesee kuolaimet ja loppujen lopuksi kuivasin ne.
Vein suitset satulahuoneseen samalla vein märän loimen kuivumaan. Otin pakastimesta kylmäsuojat ja kävelin kohti Ripan karsinaa päin. Otin Bootsit ja muut suojat ja laitoin nekin kuivumaan. Sitten kylmien vuoro! Laitoin karsinaoven kiinni ja menin hakee hänelle lämmintä vettä. Silloin tuli tallintyöntekijä jakamaan hevosille heinät. Ripa oli karsinasaan tyytyväisenä heinien ja veden kanssa. Enään kamojen vienti ja loimen laitto. Miksi unohdin myös sanoa että omaat kamat pitä vaihtaa! Otin deltan ja laitoin sen harjalaukkuun. Vein ne satulahuoneseen ja putsasin suojat, rasvasin suitset! “Valmis, nytten enään Ripalle loimi ja omien kamojen vaihto.” Kävelen karsinalle ja laittan mustan sisä topparin päälle. Annan Ripalle pienen pusun ja halin ennen lähtöä. Toki se pieni porkkana piti antaa myös. Suljen karsinan oven ja menin vessaan vaihtamaan vaatteeni. Kumparit ovat niin likaiset joten laitan ne muovipussiin. Viellä housujen vaihto ja kypärän putsaus. Kun sain ne tehtyä hain taukotuvasta tallikassini ja syön nopee voileväni. Sanon heisaan Rirille ja Cassandralle ketä tolla hetkellä näin. Menin tallista pois ja kävelin bussi bussipysäkille päin <3
- Odina Järvilä, Ripa
(Kuva tulossa pian tilille!)

Odina Järvila

Viestien lukumäärä : 3
Join date : 09.02.2020

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa