Lehtovaaran Ratsutila
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Fossen päiväkirja

2 posters

Siirry alas

Fossen päiväkirja Empty Fossen päiväkirja

Viesti kirjoittaja Riri Ti Kesä 25, 2019 11:18 pm


10 vuotias Fosse tunnetaan hauskoista tempuistaan ja jekuista: ei olisi uusi juttu jos sen suusta löytyisi raippa tai hoitohetkellä pölyharja on ottanut hatkat. Ruunikko russponi on korkeudeltaan vain 125cm, mutta kokonsa se korvaa vauhdilla mitä piisaa vaikka Ringolle jakaa. Fossella on taipumusta olla varsinainen tuuliviiri jolloin se joko liikkuu hyvin tai ei ollenkaan, joten ääripäästä toiseen. Tasoltaan poni on helppo B ja 90 cm.

Fossen hoitaja: Daniela
Riri
Riri
Admin

Viestien lukumäärä : 197
Join date : 25.06.2019
Paikkakunta : Lehtovaara

Takaisin alkuun Siirry alas

Fossen päiväkirja Empty Vs: Fossen päiväkirja

Viesti kirjoittaja Daniela Ma Heinä 22, 2019 5:15 pm

Fiilistelyä aamutallista maanantai 22.7.19
Pyörittelin lämmintä kaakaokupposta kädessäni. Aamutallissa melkein parasta on ja on aina ollut lämmittely Kallen Kulman kahvilassa. Vaikka tilat olivat tyhjillään ja eilisen illan jäljet oli siivottu, pidin tästä hetkestä aina.
Kun olin juonut lämpimän juoman kupista, lähdin aurinkoiseen aamuun.
Lehtovaaran talli näkyi, ihan kuin se kutsuisi minua taas luokseen. Siitä oli aikaa, kun viimeksi näin Fosse-palleron. Ne suloiset nappisilmät tuijottivat anovalla ilmeellä. En pystynyt olla ajattelematta sitä rakasta hoitoponia.
Sirot käteni hapusivat hämäräisessä tallissa valokatkaisijaa.
Muutama hevonen oli yön jäljiltä tallissa, ainakin Belle ja Vallu.
Otin taskustani puhelimeni ja vilkaisin viestiä, jonka olin saanut eilen Ririltä. Viesti oli pitkä, mutta siinä luki selkeästi miten minun tulisi aamutalli hoitaa.
Lukaisin ensimmäisen ohjeen ääneen itselleni: ”Belle ja Vallu laitumelle! Belle laidun vitoselle, jossa on jo Lily, Nada, Hamppu ja Sintti. Vallu menee laidun kakkoselle, jossa on jo Fosse, Poppis,Peikko, Max, Sotilas ja Hoo. Ennen sitä sais heittää niille pienet aamuheinät karsinaan.”
Nyökkäsin päästessäni viestin loppuun. Heitin molemmille pienet kasat heinää karsinaan ja jäin odottelemaan käytävälle, samalla vilkuillen hevosiin.

Kun hevoset olivat syöneet heinänsä, nappasin riimunnarun ja otin Bellen kiinni. Talutin tamman seitin ohjeiden mukaan laidun vitoselle. Tamma puksutti vierelläni hirmuista vauhtia, tuolla oli näyttävästi kova kiire. Jouduin Belleä rauhoittelemaan paljon, mutta pian se pääsi laitumelle turvallisesti.
Katseltuani laukkailevaa Belleä jonkun aikaa palasin talliin takaisin, sillä siellä odotti vielä Mintun uskollinen hoitohevonen Vallu.
Vein Vallun oikeaan tarhaan ja aamu olikin jo valjennut, aurinko pilkisteli puiden takaa esiin.
Heitettyäni Vallun laitumelle, palasin takaisin jälleen talliin.
Hain satulahuoneesta Fossen satulan ja suitset putsattavaksi. Varusteet todellakin näyttivät pesua kaipaavilta. Kun sain varusteet huollettua, tuumailin mitä tekisin seuraavaksi. Normaalisti minulla olisi Fossen liikutuspäivö, mutta Ririn mukaan ruuna sai tänään laiduntaa koko päivän, jotenka päätin mennä vain ottamaan kuvia ruunikkosävyisestä ponista.
Otettuani pari mukavaa laukkakuvaa, olikin aikani jo lähteä kotiin. Kello näytti 12.30 ja väsymys painoi. Tulipahan taas nautittua ihana aamutalli.
Daniela
Daniela

Viestien lukumäärä : 10
Join date : 01.07.2019

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa