Lehtovaaran Ratsutila
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vallun päiväkirja

2 posters

Siirry alas

Vallun päiväkirja Empty Vallun päiväkirja

Viesti kirjoittaja Riri Ti Kesä 25, 2019 10:27 pm


9 vuotias kimo trakehner ruuna Vallu on 173 senttiä puhdasta kultaa sisimmässään - aitojen sisäpuolella se on mitä varmin mummokuljetin tai treenikaveri. Se ei harrasta esteillä epäröintiä eikä se myöskään kaihda ratsastajan pieniä virheitä sileällä: Vallu antaa anteeksi, ei huolta! Maastossa se saattaa säikkyä traktoreita, mutta on silti turvallinen mennä kaverin kanssa tai ilman. Tasoltaan vallu on helppo A ja 120 cm.

Vallun hoitaja: @minttu
Riri
Riri
Admin

Viestien lukumäärä : 197
Join date : 25.06.2019
Paikkakunta : Lehtovaara

Takaisin alkuun Siirry alas

Vallun päiväkirja Empty Vs: Vallun päiväkirja

Viesti kirjoittaja Minttu Su Kesä 30, 2019 9:51 am

30.6.2019
~Vuosi kimon kanssa~


Saavuin tänään tallille seiskaksi illalla. Vein pelkästään suitset hoitsuni karsinalle, sekä harjapakin.
Nappasin tutun riimun käteeni, ja lähdin laitumille päin.
"Heippa poika" sanon hymyillen joka astelee reippaasti luokseni.
"Hyvää vuosipäivää" sanon pojalle antaen sille porkkanan.
Rapsuttelin hetken rauhallista kimoa, kunnes laitoin hänelle riimun.
Lähdin taluttamaan heppaa sisälle.


Poppis olisi halunnut mielellään tulla Vallun perässä sisälle viileään, mutta sain onneksi pelkän Vallun pois laitumelta.
Talutin hepan sisälle.
Sitten rupesin harjaamaan häntä hieman kovamaisella harjalla, ruuna oli ihan pölyssä.. aina saa miettiä että; mitäköhän se on tehny?..


Rapsuttelin poikaa kaulalta ja sää'ltä joka oli oikein kivaa hepan mielestä. Sitten harjasin hänet vielä toisen kerran läpi, jonka jälkeen selvitin jouhet ja putsasin kaviot.
"Heei, ei sun tartte mulle kiukutella.." sanon trakehnerille joka ei suostu nostamaan jalkaansa.
"Hyvä, hieno oot!" Sanon kavioiden puhdistuksen jälkeen.


Tässä välissä laitoin ruunalle ötökkäsuihketta.
"Kutittaako?" Kysyn hevoselta joka yritätä rapsuttaa jalkaansa, pian olinkin orjana rapsuttamassa kimon jalkaa.


Hetken päästä laitoin hevoselle suitset, ja itselleni kypärän.
Nousin tallinpihasta jakkaran kautta selkään, sitten lähdin ohjaamaan ruunaa kohti maastoa.
Tänään päätin mennä lyhyelle maastolenkille ilman satulaa pojalla.
Huomasi kyllä viikon ratsastustauon jälkeen että pojan maha oli kasvanut.
"Sä oot saanu nyt alkukesästä paljon olla opetusmestarina leireillä." Hymähdän herralle joka heiluttelee päätänsä ötököiden kiusaamana.
"Haluutko ravata?" Kysyn pojalta tutulla metsäpolulla, eihän se tietenkään vastaisi.. mutta otettiin silti pieni ravipätkä.


Hetken päästä saavuttiin meille nostalgiselle pellolle, pysäytän hevosen pellon reunalle katsellen maisemia.
"Muistatko kun oltiin täällä ekaa kertaa? Yritit heittää mua alas sun pikkupukeilla ja olit ihan onneissaan.." sanon hevoselle naurahtaen, joka kuopii maata.. ehkä vauhdin merkiksi.. ken tietää?
Ravailtiin vähän pellolla, ja myös otettiin yksi pitkä laukkapätkä jonka Vallu meni kiltisti ja KOVAA!
"Prr soo" sanon hevoselle hidastaen sen laukasta tepsuttelu-ravi/käyntiin.
Jos joku kysyisi mikä olisi meidän paras yhteinen muisto täältä.. vastaisin kymmenet laukkakisat! Niistä me molemmat tykätään hirveesti!

Oltiin maastoiltu varmaan 30min, lähdettiin takaisin kotia päin. Ravailtiin hieman metsätiellä ötököitä karkuun. Pian oltiinkin jo tallinpihassa.
Käveltiin vielä kierros laitumia ympäri, jonka jälkeen nousin pois selästä ja taputin heppaa kaulalle.
"Hieno poika!" Sanon hoitohevoselleni ja lähden taluttamaan sitä sisälle.

Otin hepalta suitset pois ja pesin kuolaimet. Sitten hengailtiin vaan Vallun kanssa.
"Arvas mitä Vallu.. vuosi sitten olin maailman onnellisin hoitaja, ja oon ollut siitä lähtien tosi iloinen. Oot mulle maailman paras hevonen! Sanoi kuka tahansa vastaan." Hymähdän pojalle jonka jälkeen nappaan sen riimuun ja vien hänet takaisin ulos.


Sanoin kimolle heipat, sit puhdistin vielä sisällä hevosen varusteet. Jonka jälkeen lähdin kohti kotia.
Minttu
Minttu

Viestien lukumäärä : 55
Join date : 25.06.2019
Ikä : 23
Paikkakunta : Kolari

Takaisin alkuun Siirry alas

Vallun päiväkirja Empty Vs: Vallun päiväkirja

Viesti kirjoittaja Minttu La Elo 03, 2019 12:53 pm

3.7.2019
~Jälleen näkeminen~

Saavuin tänään pitkästä aikaa tallille. En ollut päässyt tallille sitten heinäkuun alkuun.. olin 9.7-22.7 ystäväni kisahoitajana TANSKASSA! Kuinka siistiä!! Meidän hotelli oli ihan kööpenhaminan lähellä, joten päästiin käymään tivolissa, eläintarhassa, linnassa ja museossa.
Mutta mikä tärkein: Toimin siis kahden hevosen kisahoitajana, toinen oli korkea puokki ruuna vähän kokeneempi jo, ja toinen haki tuntumaa isommista kisoista, nuorempi puokki tamma.
Voittoja ei tullut, mutta ollaan kaikinpuolin ylpeitä hepoista!
Yksi hylky tuli vain, ja 9 starttia.
Paras tulos oli varmaankin 6/34 130cm-luokassa.


No mutta, kun saavuin ulkomailta maanantai aamuyönä, riensin heti ensimmäisenä nukkumaan, ja heräsin maanantaina päivällä kahden aikoihin.. hups.
Mulla oli vähän kurkku kipeä, mutta kävin korkeintaan käyttämässä koiraa ulkona.
Illalla mulla oli sitten noussut kuume, vaikka olin levännyt lähes koko illan. Tiistaina mun olo oli vielä pahempi, ja soittelin ympäri päivää äidille ja kyselin mitä lääkkeitä mun kannattaa ottaa Very Happy, no mut mulle oli sitte pamahtanu keuhkokuume..
Siinä sitte melkeen kaks viikkoa kului lähes pelkästään sohvalla..

(lukuunottamatta koiran käyttöjä ja lähikauppaan reissuja, onneks sisko otti muutamasti pariks päiväks Urhon hoitoon.)


Nyt 3.8, mulla on enään pieni nuha ja muuten terve olo, joten pääsinkin vihdoin tallille!


Vilkaisin puhelimestani parkkiksella kelloa, se oli 10.52. Nousin pois autostani ja lukitsin ovet, ensimmäisenä lähdin etsimään Vallua.
"Heippa Minttu, sua ei oo näkyny pitkään aikaan!" Julle saapui vastaan astuessani sosiaalitilaan.
"Jooh.. olin pari viikkoa groomina ulkomailla, ja mulle pamahti keuhkokuume.." hymähdän Jullelle.
"Ai vitsi kui ikävä loppukesästä!! Mut kerro lisää siitä reissusta!!" Julle innostuu.
"No okei.."


Kerroin koko reissusta melkein puoli tuntia, ja Jullella oli mulle tuhat kysymystä.. niinkuin mulla sille.
"Onko tunnit jo pyörimässä? Satutko tietää onks Vallu vielä laitsalla?" Kysyin kaveriltani.
"Tunnit alkaa kai muutaman viikon päästä, ja hepat on tietääkseni vielä elokuun laitumella." Nainen vastaa.
"Okei kiitti, meen nyt hoitaa Vallua, nähään!" Sanon naiselle hymyileln poistuessani sosiaalitilasta.


Nappasin hoitohevoseni riimun hänen karsinansa luota, jonka jälkeen lähdin hakemaan häntä laitumelta.
Mulla oli ollut ihan kauhea ikävä heppoja, etenkin Vallua (ja Fargya).
"Hieeno poika" sanon kimolle joka astelee luokseni.
"Onkohan kukaan sua nyt liikutellu ku mä en oo käyny.. no mutta mulla oli syykin mun poissa-oloon." Sanon ruunalle laittaessani sille riimua.

"Mulla oli ihan kauhee ikävä sua, et uskokkaa kuinka aattelin sua joka päivä kun olin groomina toisten hevosilla." Hymähdän pojalle, jonka jälkeen lähden taluttamaan häntä pois ulkoota.

Käännän ruunan hänen karsinaansa ja otan siltä riimun pois päästä.
Aloitin harjauksen kumisualla, sillä herra oli päättänyt piehtaroida laitumella ollessaan.


Huomaan tallinomistajan saapuvan talliin, ja hymähdän heti hänelle: "Hei Riri!"
"Niin?" Nainen kysäsee.
"Tiiätkö onko Vallu liikkunut nyt melkeen kuukauden aikana kuinka paljon?" Kysyn naiselta.
"On sitä muutamasti viikossa ratsastettu kevyesti, sekä minä ja Heli ollaan pyöräytetty sillä askellajit läpi liinassa muutamasti." Nainen vastaa minulle.
"Okei kiva" vastaan hymyillen.
"Taidat olla jo terve?" Nainen kysäsee.
"Joo, lukuunottamatta nuhaa." Vastaan.
"Okei, paranemisia!
Muista parannella kunnolla että pääset syyskaudella tunneille!" Nainen vinkkaa minulle ja lähtee sosiaalitilaan.


Kun olin harjannut hevosen läpi kumisualla, se näytti jo vähän enemmän kimolta.
Harjasin sen vielä huolellisesti läpi normi-harjalla, sekä selvitin sen takkuiset jouhet.
Sitten puhdistin kaviot ja lähdin taluttelemaan ruunaa kentälle.


Kierreltiin paria tötteröä ja mentiin kahdeksikkoa maastakäsin käynnissä.
Uralla otettiin ihan vähän ravia muutamasti molempiin suuntiin.
Taluttelin herraa n. 30min.
Sitten otettiin vielä karsinassa paristi kaulan venytyksiä, jonka jälkeen ruuna sai taputukset ja heipat.
Sitten kävin korjaamassa kentältä tötteröt pois, ja rasvasin vielä Vallun suitset.


Sitten lähdinkin jo pois tallilta kohti kotia.
Minttu
Minttu

Viestien lukumäärä : 55
Join date : 25.06.2019
Ikä : 23
Paikkakunta : Kolari

Takaisin alkuun Siirry alas

Vallun päiväkirja Empty Vs: Vallun päiväkirja

Viesti kirjoittaja Minttu Ma Elo 05, 2019 8:14 am

5.8.2019
~Köpöttelyä loman jälkeen~


Saavuin tänään tallille kolmen aikoihin.
Ensimmäisenä menin talliin ja putsasin hoitohevoseni pölyiset harjat siistimmiksi.
Sitten nappasin sinisen riimun karsinalta, ja lähdin laitumille riimu olallani.
Asteita oli "vain" 14°, kesänloppu on Kolarille syksyn alku selkeästi.


Nappasin Vallun läheltä laitumen porttia mukaani. Poppiskin olisi ollut innokkaana menossa, mutta sain onneksi vain kimon talliin.
Vein ruunan karsinaansa ja rupesin harjaamaan sitä hieman kovamaisella harjalla pienellä voimalla.
Sitten otin vielä pölärillä nopeasti koko hepan läpi, jonka jälkeen harjasin jouhet.


Nappasin sinisen kaviokoukun harjapakista, ja rupesin puhistamaan kavioita.
Pojan mielestä kavioiden nostelu oli yhtä ärsyttävää, kun joutua laitumelta pois muiden kavereiden jäädessä sinne.
Kavioista selvittiin, muttei ihan minuutissa mutta parissa.
Rupesin laittamaan Vallulle suitsia, siinä välissä tulikin Minea talliin Rasse hänen perässään.
"Moi" huikkaan Minealle.
"Moii" tyttö vastaa ja kääntää hoitohevosensa pesariin.
"Voi Rasse mitä menitkään tekemään.." Minea puhuu hoitsulleen.

Kurkkaan pesarille ja naurahdan.
"Vallukin oli lauantaina piehtaroinu ittensä ruunikoks" tokaisen Minealle.
"Perus-kimot" Minea tokaisee ja naurahdamme.


Kun olin saanut lepposalle ruunalle suitset päähän, lähdin taluttamaan sitä kentälle.
Kentällä laitoin vielä hanskat käsiini, sekä kypärän lenksun kiinni.


Moikkaan Nallen hoitajaa Sennaa, joka ravailee ponilla keskiympyrällä.
Sitten nousen Vallun selkään korkealta jakkaralta.
"Katotaan miten meidän yhteistyö sujuu pienen tauon jälkeen." Sanon hiljaa hevoselle ja pyydän sitä käyntiin.


Vallu oli alkukäynneillä mukava ratsastaa ja kuunteli hyvin pohjetta, mutta välillä tuntui tosi reippaalle ja innokkaalle työnteosta, niimpä otettiin varmaan 20minuutin alkukäynnit johon pysähdyksiä ja peruutuksia.
"Ja ravi" pyydän kimoa raviin pohkeen ja äänen avulla, hieman varovaisesti.

"Hyvää" sanon ruunalle lyhyen sivun ravin jälkeen.
Otettiin pieniä ravipätkiä n. 5min kävelytaukojen kanssa.
Vallu meni tosi hyvin eteen, mutta ravissa koitti paljon oikoa kulmalta.


"Laitanko portin kiinni?" Senna kysäsee ennenkuin lähtee kentältä.
"Jos saat laitettua niin joo varuiks" vastaan tytölle, jonka jälkeen pyydän Vallua uudestaan raviin.

Olin mennyt Vallulla varmaan 30min, otin vielä laukat molempiin suuntiin kentän pääty-ympyrällä.
Laukassa poika oli kiva, mutta huomas että laukka oli tuplasti reippaampi ja innostuneempi, mitä tavallisesti.


Sitten otin vielä loppuravit ja käynnit eteen-alas pitkällä ohjalla.
Sitten nousin pois selästä ja herra sai taputukset, jonka jälkeen lähdin viemään sitä takaisin talliin.
Lähdettiin ratsastamaan 15.50 aikaan, ja tultiin talliin 16.40, eli menin hepalla varmaan 45min.



Otin kimolta suitset pois sekä harjasin sen vielä läpi kentän pölyistä.
Sitten veinkin ruunan takaisin laitumelle sekä sanoin sille heipat, sitten kävin vielä siivoamassa hänen karsinan ja laitoin uuden purun.
Sitten menin vielä hoitamaan Fargyn.
Minttu
Minttu

Viestien lukumäärä : 55
Join date : 25.06.2019
Ikä : 23
Paikkakunta : Kolari

Takaisin alkuun Siirry alas

Vallun päiväkirja Empty Vs: Vallun päiväkirja

Viesti kirjoittaja Minttu La Elo 10, 2019 7:04 am

9.8.2019
~Puomitreeni kavereiden kanssa~


Saavuin tänään tallille kolmelta iltapäivällä. Sain houkuteltua Rosan ja Cassandran mun kaveriksi puomeilemaan, sekä muutenkin mun auton kyytiin.
Monilla on alkanut koulut tällä viikolla, mutta mullapa ei! Pidän välivuotta ja yritän hakea lääkikseen, nyt ennen kesää hankin kaupasta töitä muutamasti viikossa.

Ihan ensiksi putsattiin Cassandran ja Rosan kanssa hoitsujemme suitset.
Hain Vallun riimun sen karsinalta, sitten lähdin hakemaan poikaa laitumelta.
Hieman yli viiden minuutin päästä oltiin karsinassa. Harjasin Vallun kahdella harjalla huolellisesti läpi, sekä putsasin Cassandran kanssa kimon kaviot.
Kaikki kengät oli onneksi tallella, eikä jaloissakaan tuntunut olevan mitään haavoja tms.

Selvitin vielä Vallun jouhet ja hännän, jonka jälkeen rupesin laittamaan sille satulaa.
Satulan laiton jälkeen laitoin itselleni varusteet, ja vielä hattivatti Valtille (uus lempinimi Very Happy)
suitset.
Sitten lähdettiin yhdessä kentälle, sillä se oli hyvässä kunnossa asteita olevan 13°.



Cassandra laittoi toiselle pitkälle uralle neljä korotettua ravipuomia, sekä molemmille lyhyille sivuille yhdet puomit. Korotetut ravipuomit oli hieman sisäuralla, jotta ohi mahtuu mennä.
Meidän lisäksi kentällä oli Senna ja Nalle, mutta he olivat lopettelemassa koulutreenejä.
Taluttelin aluksi pari minuuttia Vallua maastakäsin, sitten nousin jakkaralta kimon selkään.
Kiristettiin vielä hattivatin vyötä, sekä lyhensin jalustimia yhdellä reiällä. Viimeksi ratsastin Vallulla keskiviikkona, ja meillä oli koulutreeni, harjoiteltiin tempoa.

Eilen Vallulla oli vapaapäivä, joten en edes halunnutkaan ajatella minkälainen virtapommi mut oikeen yllättää..


Alkukäynneissä Vallu oli kivasti pohkeen edessä, mutta välillä tuijotteli hieman kentän ulkopuolella tapahtuvia asioita. Sen takia en saanut häntä oikeen taivutettua kulmissa.
Cassandra piti meille pienimuotoista tuntia, vähän huomautteli jalan asennosta jne. Mutta enemmän kuvasi ja autteli meitä.


Ruvettiin keventelemään ravissa, sekä tehtiin molemmissa päädyissä pääty-ympyrät, joissa mennään yhden puomin yli.
Kimo rupes keskittymään paremmin tehtävään puomien kautta, ja kivasti alla.
Otettiin myös välikäynnit kun ravailtiin alkuun aika paljon ettei hevoset väsy, välikäynneissä mentiin pitkällä ohjalla puomien yli.


Pyydettiin taas hevosia raviin, ja mentiin korotettuja puomeja.
Alkuun Vallu ei ihan ymmärtänyt miten siitä pitäisi mennä, joten hidasti ravia ja teki pupuloikan parin puomin yli, ja tiputti viimesen.
Tipahin kaulalle, mutta onneks Vallulta jarrut toimii ja pian olin taas satulassa.
Fiona meni hyvin korotettuja puomeja, joten mentiin melkeen heti Rosan ja Fionan perään puomit. Alkuun vähän hattivatti taas vähän mietti miten tästä mennään, mutta meni hienosti yli <3.

Kun oltiin menty ravissa korotettuja puomeja, sekä pääty-ympyröillä käynnissä yhtiä puomeja, ruvettiin ottamaan laukkaa.
Aluksi otettiin vuorotellen parit laukat keskiympyrällä. Vallun laukka tuntui alkuun hieman vauhdikkaalta ja innokkaalta, mutta pysyi silti rauhallisena sekä käsissä. Kun laukat sujui jo rauhallisemmin, mentiin pääty-ympyrät laukassa, niin että mentiin aina yhden puomin yli. Sekä pitkät sivut ravissa, toisella pitkällä sivulle mentiin korotetut puomit.


Vallu meni kiltisti mutta kans vähän innokkaasti, loppuun en enään mennyt pääty-ympyröillä, vaan otin tyhjällä pitkällä uralla pienet vauhtilaukat pojalla.
Siinä sitten herra vähän päästi kaasuttelemaan, ja jouduin vain toivoa selässä sitä ettei se pukita mua alas. Kimo ei onneks pukitellu, ja parin rallipätkän jälkeen pärskähteli tyytyväisesti ja otettiin vielä parit nostot keskiympyrällä.
Sen jälkeen rupesin ottamaan loppuraveja lyhyiden sivujen puomeilla.



Sitten otettiin vielä loppukäynnit eteen-alas, ja mentiin vähän puomien yli.
Sitten noustiin pois heppojen selästä, sekä Cass siivosi puomit pois.
Kiitin tyttöjä seurasta, sitten lähdin takaisin talliin.
Vallulla menin tänään 1h 30min.
Kello siis oli n. 18.30, kun tultiin ratsastamasta.
Otin hepalta vielä varusteet pois, jonka jälkeen otin siltä kaviot ja harjasin sen huolellisesti läpi.


Sitten vein sen vielä ulos laitumelle jonka jälkeen sanoin hattivatille heipat ja lähdin kotiin.
Minttu
Minttu

Viestien lukumäärä : 55
Join date : 25.06.2019
Ikä : 23
Paikkakunta : Kolari

Takaisin alkuun Siirry alas

Vallun päiväkirja Empty Vs: Vallun päiväkirja

Viesti kirjoittaja Minttu Su Elo 11, 2019 2:17 pm

11.8.2019
~Rento ratsastus lisäpompuilla~


Saavuin tänään tallille 12 aikoihin.
Olin herännyt pari tuntia sitten, ensiksi käyttänyt koirani, ja sitten kaksi tuntia netflixiä.
Tallille mennessä matkalla kävin syömässä 5x sushia, jotta saa mahan pohjalle muutakin kuin muroja ja suklaata.

Saavun ensimmäisenä varustehuoneeseen, josta haen Vallun satulan sekä suitset talliin. Sen jälkeen hain minun kypärän ja hanskat hoitohevoseni karsinan luokse.
Nappaan riimun karsinalta ja lähden hakemaan hevosta laitumelta.

Kimo tallustelee reippaasti portille, häntä huiskutellen ötököitä.
Laitoin hevoselle riimun, ja lähdin taluttamaan häntä talliin.
Ensiksi laitoin ruunalle ötökkämyrkyt, sillä raukan kaula oli ihan ötököiden puremina.
Harjasin kimon kaksi kertaa huolellisesti läpi, jonka jälkeen putsasin kaviot.
Sitten harjasin vielä jouhet, ja rupesin laittamaan satulaa.

Ajattelin tänään ottaa kevyen ratsastuksen Vallulla, ja ehkä parit hypytkin kavaleteilla jos Vallu on sillä moodilla.
Satulan laiton jälkeen laitoin hevoselle vielä suitset ja itselleni kypärän sekä hanskat päälleni. Sen jälkeen lähdimme kentälle.


Kentän päädyssä treenaili Veronica Maxilla, Karo ilmeisesti pitämässä valmennusta.
"Mahtuuko tänne? Voidaan yhtä hyvin mennä maneesiinkin" varmistan opettajalta.
"Kyllä tälle mahtuu, käytetään tätä kentän päätyä." Nainen vastaa ja nyökkään vastaukseksi.
Aluksi taluttelin kimoa n. 5min maastakäsin kentän porttipäätyä ympäri. Samalla laitoin keskelle kentän päätyä yhden kavaletin, jota voidaan sitten mennä jos tekee mieli.


Nostan jakkaran ruunan jalkojen juureen, sitten ponnistan jalustimesta satulaan.
Kiristin vielä hieman satulavyötä selästä, jonka jälkeen lähdettiin kävelemään alkukäyntejä.
Kävelin selästä n. 10min, pitkällä ohjalla.
Ravailtiin pitkiä sivuja aika rennosti eteen-alas tyylillä.
Otin ravia sekä käyntiä molempiin suuntiin n. 25min, sekä taivuttelin herraa ympyröillä.


Sitten otin laukat molempiin suuntiin uralla, ja Vallu laukkasi kiltisti.
Eilen meillä oli Vallun kanssa koulutreeni, tehtiin väistöjä käynnissä ja ravissa, sekä kolmikaarista ravissa ja laukassa.


Kun oltiin laukkailtu ja ravailtu pari minuuttia oikeeta kierrosta, otin muutamat hypyt laukassa kavaletille.
Vallu teki aika isoja loikkia, mutta sittenkun herra vähän rauhoittui kavaleteista, päätin lopettaa hypyt.
Otin vielä vähän laukkaa molempiin suuntiin kevyessä istunnassa, jonka jälkeen otettiin loppuravit.


Vallu oli tänään tosi rento ja kiva kaikissa askellajeissa, itse olin vaan vähän pihalla hypyistä.
Sitten otettiinkin jo loppukäynnit, ne menin ilman jalustimia. Vallu sai paljon kehuja ja taputuksia, jonka jälkeen nousin pois selästä.
Tänään ratsastin Vallulla n. 45min.
Nostin jalustimet ylös ja löysäsin vähän vyötä, sitten lähdin viemään ruunaa takaisin talliin.



Talutan kimon boksiinsa, ja huomaan Veronican ja Maxin tulleen tunnilta.
"Mitenkäs tunti meni?" Kysyn Verolta ottaessani Vallulta suitsia pois.
"Ihan hyvin. Harjoiteltiin HeA radasta pätkiä, kun kisoissa ei ihan loistettu" Veronica vastaa.
"Okei, teidän meno näytti hienolta!" Sanon naiselle, samalla kun pesen Vallun juomakipossa kuolaimia.
Nappasin vielä hevoselta satulan pois, jonka jälkeen harjasin sen vielä pikaisesti läpi.


Sitten vein Vallun ulos takaisin laitumelle, sekä siivosin ruunan karsinan.
Niputin suitset ja vein varusteet paikoilleen.
Päätin käydä pesemässä ulkona, auringonpaisteessa hoitsuni harjat.
Jätin ne kuivumaan Vallun harjapakin luokse pyyhkeen päälle.
Sitten menin vielä hoitamaan Fargyn.
Minttu
Minttu

Viestien lukumäärä : 55
Join date : 25.06.2019
Ikä : 23
Paikkakunta : Kolari

Takaisin alkuun Siirry alas

Vallun päiväkirja Empty Vs: Vallun päiväkirja

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa