Lehtovaaran Ratsutila
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Odina - Päiväkirja

Siirry alas

Odina - Päiväkirja Empty Odina - Päiväkirja

Viesti kirjoittaja Odina Järvila Pe Huhti 03, 2020 11:24 am

~ Kaunis valmennus Tie Tähtiin { Päähenkilöt: Ripa & Odina } ~


Oli upea aamupäivä. Hyppäsin bussiin jaa ajoin sillä kohti Lehtovaaraan Ratsutilaa. Jännitys oli iso, koska pian tapahtuu kisat jotka ovat nimeltään * Tie Tähtiin *. Odina oli jännittynyt kun virallisesti hän ei ole Ripan kanssa ennen käyny estevalkussa. Tosiaan Odina kisaa Ripan kanssa Easy koulun ja esteet!
Tallilla...
Saavun tallille, joskus 10.35 maissa ja vien kamani Ripan kaappiin. Huomaan hänen uuden riimunssa kaapin koukusta. Nappaan sen mukaan ja sanon hiljaa itsekseen 'Onpa ihana riimu!' huokaisen ja kävelen satulahuoneeseen. Napaan sieltä satulan, suojat ja martingaalin. Sitten kipitän kohti karsinaa ja lasken satulan pidikimeen, suitset ja martingaalin koukkuun ja menin takaisin huoneeseen josta tulin äsken ja haen sieltä harjakassin jossa oli teippi. Teipissä luki suomenpienhevosen nimi. Eli tuttu ja vanha Ripa!
Varustaessä...
Olin hakenut jonkun aika sitten ruunan sisään ja riisunut kaikki kamat siltä ja aloin tuota harjailemaan. Onneksi se oli nopeaa, koska hän ei ollut niin pölyinen! Aloin varustamaan Ripaa. Eka laitoin ruunalle Varuste Vaunun uusiman maaliston bootsit ja suojat. Otin helosani voidetta sormen päälle ja laitoin sitä Ripan suupielin. Nostan ripan satulan ruunan selälle ja kiinitän vyön. Kotonta  nappasin mukaan mun Free Jump jalustimet ja kiinitin ne jalustin hihnoihin. Vanhat jalkkarit  jätin karsinan viereen. Sitten laitoin martingaalin ja kiinitin sen suitsiin. Aloin laittaa omia kamoja eli, turvaliivin, kypärän, saappaat ja käsineet. 'Mua hiemaan jännittää.' huokaisen Ripalle, joka katsoo minua jännityneellä ilmellä. ' Kyllä tä sujuu!' huokaisen ja avan karsinan oven lähen kohti maneesia jännityneenä. Avaan oveen ja talutan Ripa sisään. Avan portin ja suljen sen. Maneesissa oli jo rata valmis mitä meillä kuulluu treenaa, aloitellan alkukäyneistä ja sitten odotan valmentajaa. Tiukaan byön yhellä reijällä ja lasken jalustimet. Nappasin mukaan jakkaran josta nousen hönen selkään. ' Hieno Ripa!' hymyilen ja laitan hihnat sopivan pituseksi. Alan pikkuhiljaa nostamaan reipampaa käyntiä, että saisin hyvät alku verkkat. Valmentaja saapui ja moikasi ratsukoa. 'Terve kaikki! Voitte alkaa nousta nopeampaa käyntiä. Että hevoset saavat hyvät alkuverkat. Tehkää voltteja ja ylitäkää puomit rauhalisesti.' Tuo sanoo ja ratsukot nyökää. Itse tykkäisin meidän ryhmän nimestä, ryhmän nimi on Tehokkaat Toukat! Aletaan ravailemaan ja menemän kavalettejä. Lopuksi sain uuden ennätyksen herra Ripan kanssa!


- Odina & Ripa

Odina Järvila

Viestien lukumäärä : 3
Join date : 09.02.2020

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa